Antakaa minulle lava. Antakaa minulle yleisö. Antakaa minulle tilaisuus.

Minulla on sanat. Minulla on rohkeus. Minulla jano.

Minä olen syntynyt taiteilijaksi. Minä olen syntynyt luomaan. Minä olen syntynyt olemaan kuolevan maailman huokaus. Minä olen syntynyt  tarinaksi ihmisten huulille. Lupaan, että en jätä sinua kylmäksi. Katsokaan minua. Katsokoaa kuinka sädehdin! Olen tähti. Niin, minä olen tähti! Olen suurempi ja kauniimpi kuin äiti kuutamo, lahjakkaampi kuin kukaan entisistä neroistanne. Lyön luun kurkkuun isoille herroille. Saan sykkimään niin miehet kuin naisetkin. Olen tulta ja jäätä, mitä ikinä tilataankin. Olen tähti, tänään olen tähti.

Kerään pehmolelut sängynreunalle istumaan. Ne todistavat minun loistoani. Kuulen niiden huutavan lisää. Kansaa tahtoo lisää minua! Kansa ei saa tarpeekseen! Minä olen tähti! Minä olen vastaus rukouksiinne! Katsokaa minua! Ihailkaa minua! Rakastakaa minua!

Minulla on enkelikuoro ja oma valtio. Olen teidän valtiattarenne. Olen suurin lupaus. Minä olen kaunein ja viisain. Minä olen tähti! Kuljen nuoralla silmin sidotuin. Olen se perhonen, joka ei koskaan jää kiinni verkkoon. Olen taiteilija. Olen tähti.

Kuulen jo kansajoukkojen huokaukset: "Oi! Hän se on! Hän on ihanin! Olisimmeka edes vähän kuten hän! Hän on taiteilija! Hän on tähti!" Suuret miehet suurissa saleissaan soittavat minua kysyäkseen vastauksia ongelmiin. Kulta kimaltaa hiuksissani ja timantit silmissäni. Olen tähti! Rakastakaa minua!

Niin minusta kirjoitetaan. Voi kuinka olen kaunis. Voi kuinka olen lahjakas. Voi kuinka olenkaan ihastuttava. Voi miten voinkaan olla näin täydellisen ihana. Minä olen tähti!

Antakaa minulle vain lava ja yleisö.

Minä syön teidät. Minä nielen jokaisen verisen ja vielä sykkivän elimenne. Näette verivanojen valuvan leuoltani rinnalleni. Sinä olet seuraava. Mistä aloittaisin? Revin silmäsi irti ja nielen kokonaisena. Pureskelen hitaasti kielesi. Nuolen sukupuolielimiäsiä kuin tikkukaramellia. Tule tänne rakas. Anna itsesi minulle. Rakas älä pelkää. Anna, rakas, anna. Rakkaani. Aarteeni. Herkullinen onneni.

Olen tähti. Olen taiteilija.

Minä olen mielipuolinen taiteilija. Tulisielu jäävuori runotyttö. Tulette rakastamaan minua vielä enemmän kuin vihaamaan. Minä olen tähti. Minä loistan kuin aurinko. Minä tapan teidät ensin ja sitten itseni. Minä tapan kaikki tämän maailman tähdet. Minusta tulee suurin ja kaunein. Minä olen suurin ja kaunein.

Äiti. Minua pelottaa. Äiti minä vapisen. Äiti, lupaa että minusta tulee vielä tähti.

Äiti, minä haluan olla tähti.

Vittu minusta tulee vielä tähti! Minä tapan teidät! Minä tapan jokaisen Jannen ja Joonaksen, joka nauroi minulle koulussa. Minä lyön mahtailevat opettajat maahan. Syön teidän sydämenne. Minä syön teidän sydämenne! Naurakaa sitten! Naurakaa sitten jos vielä naurattaa.

Minä nauran teille vielä. Minusta tulee vielä tähti! Tähti, kaunis loistava tähti!!

M