Väsyttää aivan suunnattomasti. Sormetkaan eivät jaksaisi kirjoittaa. Minua on väsyttänyt tällaisella uneliaalla tavalla perjantaista asti, joten voisin kuvitella tämän olevan lääkkeiden sivuvaikutusta. Toivoisin niin.

Nyt on taas vähän huono olo. Viikonloppu meni loistavasti. Eilen tosin masennuslonkerot alkoivat taas vähitellen hivuttautua lähemmäs, mutta minä jaksoin ihan hyvin silti sen päivän. Nyt en jaksaisi enää.

Minä kerroin. Ystävä kysyi, mitä kädessäni on ja minä kerroin. Kerroin paljon enemmän kuin olin ajatellut, lähes kaiken itsemurha-ajatuksia lukuunottamatta. Niistä en puhu kenellekään, turha pelästyttää ystäviä. Ystävä ymmärsi.

Matikan koe on keskiviikkona. Jos minä en pääse siitä läpi, minulla on etenemiseste. Kai minun nytkin pitäisi laskea. Väsyttää vain niin älyttömästi. Jos viiltelisi, voisi ehkä jaksaa.

M