Nyt tämä menee yli. Sisälläni vapisee jotain, jonka olen haudannut syvälle. Jotain, jonka ei pitäisi olla edes olemassa. Jotain pahaa. Se nostaa päätään ja koittaa ottaa minut valtaansa ja minä taidan olla liian heikko vastustaakseni sitä. Se kuivattaa suuni ja saa mahani sisällön myrskyämään. Se pitää silmäni auki koko yön ja polttaa minut loppuun. En saa henkeä. Päästä minusta irti. Minun on pakko pakko pakko tehdä jotain, mitä en haluaisi. Minun on pakko tehdä jotain, enkä edes itse vielä tiedä, mitä. Olen tulessa ja jäässä, olen väsynyt ja pirteä. Olen elossa olematta mitään elollista. Olen pelkkä kuori. Olen väsynyt ja rikki. Todellisuus hävisi. Arpia särkee. Se on todellisuutta. Haluan kipua enemmän! Haluan todellisuuden takaisin. Vaikka se olisikin synkkä ahdistava. Minä haluan ajatukseni, vartaloni, elämäni takaisin. Haluan takaisin kaiken sen, minkä olen menettänyt.

Auttaisiko, jos minä huutaisin? Auttaisiko, jos viiltelisin? Auttaisiko, jos juoksisin tarpeeksi pitkälle? Auttaisiko, jos en olisi edes olemassa?

Sota syttyy pian. Minä en halua kokea sitä.

Auttakaa minua. Auttakaa.

Vie pois tuska. Vie pois kaikki. Tee minusta taas elävä.

Nautinto on valhetta. Hyvä olo on harhaa, teeskentelyä. Minulla ei ole jäljellä edes kyyneleitä.

En minä pysty. En minä osaa.

Osaan ajatella vain kuolemaa.

Muuttakaa maailma. Minä en pysty. Minä en osaa. Minua pelottaa.

Minua pelottaa. Pidä minusta kiinni. Pitäisit minusta kiinni edes hetken, että saisin hengityksen tasaantumaan. Kerro, ettei kipu rinnassani ole sittenkään mitään vakavaa. Anna minulle happea, että voin taas hengittää. Kerro, missä on maa ja missä on kuu. Näytä minulle todellisuus nyt, kun en enää itse saa siitä kiinni. Minua pelottaa. Minua pelottaa niin kovin paljon. Enemmän kuin silloin pienenä herätessäni painajaisiin. Painajaisiin, joissa kuolin. Oletko samaa mieltä, kun sanon, ettei kuolema voi olla tämän pahempaa? Annatko minulle veitsen ja annatko minun tehdä sen, mitä minun täytyy tehdä?

Antaisitko minun olla minä, edes hetken?

Vie paha pois. Auta minua. Vie paha pois.

Auta. Minä rakastan sinua. Auta.

M