Miekkonen ei kuulemma aio vastata, koska minun asenteeni on niin välinpitämätön. Niinhän minun asenteeni tavallaan onkin. En minä usko, että mikään muuttuisi tai mistään mikään parantuisi. Viime aikoina ainoastaan korkeat sillat ja veitset ovat luoneet toivoa. Sitä tosin miekkonen ei tiedä. Väsyttää tämä. En minä aio kerjätä häneltä sääliä tai ymmärrystä, harmittaa vain. Emme puhu ollenkaan samaa kieltä.

Väsyttää niin paljon. Tänään on helppo pistää kaikki valvomisen piikkiin. Muu perhe nauttii auringosta ulkona ja minä istun hiljaa yksin sängylläni, kun en pääse ylös. Cd-soitinta en jaksa laittaa päälle. En minä ihmisten seuraakaan jaksaisi, ellei joku haluaisi olla ihan hiljaa vieressä, kun minä nukun.

Nopeasti vajosin taas. Hirvittävän nopeasti.

Eikö tänään, kun on vielä se haalea muisto onnesta mielessä, olisi hyvä lopettaa kaikki tämä?

M