Luulinko todella, että voisin hallita itseni? On liian paha olla. Minä tiedän, missä menevät ne suonet, joiden viiltäminen auki olisi tuhoisaa. Minä tiedän ja minä painan veistä siihen. On liian paha olla.

Koko elämä maistuu suolaisilta kyyneleiltä. Haluan nukahtaa ja unohtaa, että huominen on tulossa. Haluan hävitä, nukkua pois, kuihtua.

Miten minä voin hymyillä noille ihmisille? Miksi minulla on yhä se ilme jossain olemassa? Miksi minä olen näin kamalan kipeä?

Sillalle pääsisi pyörällä hetkessä. Se on keskellä peltoja ja metsiä. Se on rauhallinen paikka. Sieltä voisi hypätä, eikä kukaan välttämättä edes huomaisi. Se on korkea silta. Se on tarpeeksi korkea.

Äiti anna minulle anteeksi, minä en kestä enää. Minä en kestä enää tätä elämää, jota ei voi edes elämäksi kutsua. Äiti anna anteeksi, etten ole tehnyt sinusta ylpeää ja onnellista. Anna anteeksi, etten ole sellainen kuin isän kanssa toivoitte ja yrititte kasvattaa. Anna anteeksi. Äiti minä en jaksa.

Psykologi sanoi, että minun pitää mennä terveyskeskukseen heti, jos tuntuu siltä. Heti, jos aion tehdä itselleni jotain pahaa.

M