Minä istuisin, minä puhuisin. Minä hymyilisin, minä nauraisin. Minä katselisin merelle ja haistaisin sen suolaisen tuoksun. Minä katsoisin ihmisiä silmiin ja uskaltaisin antaa heidän katsoa minua silmiin. Minä hengittäisin rauhallisesti ja minun sydämeni löisi niin tasaisesti, etten huomaisi sitä. Minä kietoisin kädet ympärille ja painaisin kasvoni rintaan. Minä tukeutuisin ja luottaisin. Minä en etsisi pakotietä enkä antaisi ajatusteni karata toisiin aikoihin, toisiin paikkoihin. Minä olisin iloinen tuulesta, auringosta, sateesta ja jokaisesta ympärillä lentävästä perhosesta. Minä söisin ja joisin. Minä kertoisin eikä minun tarvitsisi hävetä. Minä rakastaisin ja minä vihaisin. Minä pyytäisin apua, kun sitä tarvitsen. Minä nauraisin ja minä hymyilisin Minä en olisi enää omituinen, hiljainen ja surullinen pikkutyttö. Minä olisin jotain aivan muuta, jos pystyisin.

M