Eilinen päivä meni taas vallan toisessa kaupungissa vallan toisissa kuvioissa. Nyt väsyttää, kun nukuin hirmuisen vähän ja muutenkin oli raskasta. Minä luulen, että se raskaus on sitä, kun pitää muuttaa itsensä toiseksi ihmiseksi. Aivan kuin kokisi monta eri elämää saman vuorokauden sisällä. Toisaalta minä pidän myös niistä siirtymävaiheista. Yleensä niihin liittyy liikettä ja maisemia. Rauhaa ja eväitä. Tosin seuraavan elämän ensimmäiset ihmiset on ikävä kohdata. Tuntuu, ettei ole mitään yhteistä, ei mitään sanottavaa. Kuin kukaan tässä elämässä ei voisi ymmärtää sitä toista elämää.

Eilen olin siis The Arkin keikalla Tavastialla. Bändin keulahahmohan tunnetaan homoikonina ja avoimena biseksuaalina. Lavalla hän on vallan hurmaava ilmestys ja kun välispiikit välillä saavat melkein saarnaavan sävyn, se on vain kovin oikean kuuloista. Siellä lavalla pieni ja kimaltava mies julistaa loppuunmyydylle salille, että jokaisen pitää olla oma persoonallinen itsensä ja jos tuntee itsensä yksinäiseksi, ei kannata huolestua, sillä kaikki tuntevat joskus ja lopulta jokainen ihminen on yksilö ja niin kuuluukin olla. Sitten täpötäysi salii huutaa keuhkojensa koko voimalla, niin että seinät tärisevät:

Do, Do, Do! What you wanna do
Don´t think twice
Do what you have to do
Do, Do, Do
Let your heart decide what you have to do
That´s all there is to find


Yhteisöllisyys on hieno tunne.

Tänään terveystiedon tunnilla käsiteltiin mielenterveyttä ja sen yleisimpiä häiriöitä. Tunnin puolessa välissä opettaja myönsi, että minä tiedän aiheesta enemmän kuin hän. Samoihin aikoihin muut oppilaat alkoivat osoittaa kysymykset suoraan minulle. Loppupuolella tuntia opettaja ehdotti minulle lääkikseen menoa. Enkä edes avannut kirjaa kertaakaan tunnin aikana.

Kirjoitin kirjeen miekkoselle tiistaina. En ollut eilen kotona, joten olen siis lukenut sen viimeksi kirjoittaessani sitä. Nyt minä luen sen ja tarkistan. Minua jännittää. Miksi ihmeessä minua jännittää oman tekstini lukeminen?

Minä en hirvittävästi sitä enää muuta. Haluan pitää sen rehellisenä.

Huomenna minä lähetän sen.

M