Kylmä. Tuuli oli jäinen piikki, joka upposi syvälle luideni sisään ja nyt kiertelee ympäri kehoani. Väsyttää. Piti hymyillä, piti ajatella ja piti puhua. Piti katsoa ihmisiä silmiin. Voisin taas nukkua.

Olen ollut tänään kiltti. En ole huutanut yhtään. En ole riidellyt yhtään. Olen syönyt tarjotun ruuan. Päätä särkee.

Pitäisikö tälle illalle keksiä vielä jotain vai jatkaa pasianssin pelaamista? Elämäni tuntuu kovin turhalta.

Tivolin suuressa maailmanpyörässä mietin, millaista sieltä olisi hypätä. Siellä oli kylmä ja tuuli kiemurteli tiensä vaatteidenkin alle.

Miksi täällä on näin tällaista? On tänään parempi kuin eilen tai torstaina.

Aamulla heräsin omiin kyyneliini. En olisi halunnut nousta.

Minä näytin vaihto-oppilastytölle vappua. Saisinko minä jo hautautua peittojen sisään?

Olen erilainen kuin muut.

Ei saa verrata itseään muihin.

Aurinko on petollinen.

Yskä piinaa.

M