Jokaisessa ihmisessä on säröjä, epätäydellisyyksiä. Yksikään ei voi olla ehjä ellei hyväksy omia virheitään. Täydellinen voi olla vain olemalla rehellisesti epätäydellinen. Virheet tekevät minusta minut ja sinusta sinut.

Voi jos ymmärtäisinkin tuon oikeasti. Haluaisin uskoa omia sanojani.

Miksi nuo miehet tuijottavat minua noin? Miksi minä en saisi käyttää tätä hametta aivan rauhassa, ilman limaisia ehdotuksia? Miksi jokaisella on oikeus pukeutua vaikka jätesäkkiin, jos haluaa, mutta naisella ei ole oikeutta käyttää lyhyitä hameita?

Olen yksin. Olen fyysisesti yksin tänään. Se tuntuu hyvältä. Minulla on vastuu itsestäni. Se tuntuu pahalta. Jos nuo miehet haluaisivat ottaa minut mukaansa, senkun ottaisivat.

Miekkonen kai haluaa kirjeen minulta. Miksi hän muuten noin positiivisesti suhtautuisi? Hän ei tiedä, mikä häntä odottaa.

Uskonko minä oikeasti, että voisin muuttaa jotain?

M