Miksi, miksi, miksi se yksi ihminen yhä edelleen liikuttaa jotain sisälläni? Enkö ole jo tehnyt itselleni selväksi, että hän on ylpeä kusipää, jonka arvoinen en ole? Ahdistaa, kun en pysty päästämään irti liian kauniista unelmistani.

Unelmat saattavat kantaa läpi vaikeiden aikojen, mutta unelmat sinne myöskin johtavat. Olen kovasti yrittänyt olla pessimisti, mutta en osaa. Ihan huomaamattani minä ajaudun kellumaan unien maailmaan, jossa prinssit ratsastavat hevosillaan auringonlaskuun ja rumasta ankanpoikasesta kasvaa lopulta suuri ja ihana joutsen.

Olen joskus sanonut, että en olisi yhtään mitään ilman kirjoja. Nyt olen lukenut muutamaan kertaan lapsuus- ja teini-iässä minuun vaikuttaneita kirjoja. Löydän niistä itseni. Onko minun alitajuntani tehnyt minusta satuhahmon, että saisin sen onnellisen loppuni?

Jatkuvasti minä löydän lisää syitä pirstoutumiselleni, mutta mikään ei vie minua yhtään lähemmäs omaa itseäni. Minulla ei ole hajuakaan, mitä olen. Surullista.

Minun on pakko valvoa, joten aikani kuluksi tässä kirjoittelen. Voisin tehdä tuhatta muutakin, paljon järkempää, asiaa. Tämä vain on liian kivaa.

Minä tarvitsen ihmistä, joka ymmärtäisi minun huumorintajuani. Olen käsittänyt ihmisten ilmeistä, etteivät he kovin hyvin aina tajua. Koulussa on yksi poika, joka tajuaa. Usein minä muokkaankin oman huumorintajuni muiden mukaiseksi. Tekonaurua, jeejee. Valtaosa elokuvista esimerkiksi ei naurata minua yhtään, olen silti nähnyt suurimman osan jostain Scary movieista ja ollut "aivan innoissani" niistä. Enää en niitä katsoisi.

Pelottaa. Nyt on Twin Peaks olo. Se tv-sarja saa minut hulluksi.

Haluan nukkumaan. Haluan painaa pääni tyynyyn ja sulkea silmäni. Haluan lämpimän peiton päälleni.

Minulla soi aina musiikki, ettei olisi niin yksinäinen olo. Öisinkin. Viime yönä minä nukahdin kesken kuuntelun. Onneksi tuo soitin sammuu itsestään.

Vielä pitää kestää hetki. Jalkoihin sattuu. Niissä on inhottavaa ihottumaa. Menen ensi viikolla lääkäriin.

On tosi kylmä, kun hiukset ovat märät. Suihkussakin oli ankeaa, aivan liian märkää ja kylmää. Haluan kylpyammeen.

Masentavaa ajatella, että olen huomisesta lauantaihin joka ilta töissä. Työ on kivaa, mutta kun ei saa nukkua tarpeeksi. Maksaisipa edes joku minulle jotain.

Äh, tämä on niin turhaa.

M