Valo alkaa ihan oikeasti voittaa. Olen löytänyt itsestäni uudestaan vahvuuden. Olen kasvanut hirvittävästi viime talven aikana. En ole ollenkaan sama ihminen kuin vuosi sitten. Ainakin olen rauhoittunut hirmuisesti. Minun elämäni menee tässä näin, eikä se oikeastaan kuulu kenellekään muulle.

C sai eilen paniikkikohtauksen. Se oli todella pelottavaa, enkä minä uskaltanut jättää häntä yksin. Sitten me istuimme kaksi tuntia koulun käytävällä ja minä pidin C:tä kädestä kiinni ja koitin selvittää, mistä kiikastaa. C on niin kovin kipeä, muttei halua apua. C pikkuinen.

On todella kaunis päivä. Minä olen jättänyt taakseni kaiken epätoivon ja synkkyyden. Masennus saattaa olla jo väijymässä seuraavan nurkan takana. Minä tiedän, että se varmaan tulee uudestaan taas. Ehkä huomenna, ehkä vuoden päästä. Onhan se ennenkin tehnyt niin. En vain tiedä, mitä minä juuri nyt sille voisin tehdä.

Sain neuropsykologiasta kympin.

Tänään on aikaa vain itselle ja siivoamiselle. Tämä loma tuli niin tarpeeseen. Huomenna minä ostan jonkun levyn.

Ehkä 30 second to marsin.

Tai ehkä Riston.

Superchristiltäkin on tullut uusi.

Ja Turun romantiikkaa on pitänyt hankkia jo ikuisuus.

Hassua, ettei ahdista yhtään ajatella kaikkia noita levyjä, jotka on aivan pakko ostaa. Minä olen jo vallan unohtanut tällaisen tunteen. Samoin kuin myös oikean naurun. Jumittuneet hartiat sattuivat eilen, kun nauroin. Hartiat ovat olleet jumissa ainakin viime syksystä. Milloinkohan olin viimeksi nauranut oikeasti?

Kirjastot ovat ehkä maailmaan hienoin keksintö. Täällä on erittäin monipuolinen ja toimiva kirjasto, sekä musiikki- että kirjavalikoimiltaan. Olen erittäin onnellinen siitä.

Olen onnellinen aika kaikesta. En ole edes vihainen kenellekään juuri nyt. Nukuinkin makeasti. Viime aikoina uneni ovat tosin olleet hieman levottomia. Metallica keikalla koulussani ja muuta sellaista.

Että minua inhottavat ihmiset, jotka uskovat genreihin. Hyvä musiikki ei riipu genrestä. Tunnen todella paljon ihmisiä, jotka kuuntelevat vain sitä heviään tai tranceaan ja kaikki muu on automaattisesti paskaa. Se on pikkumaista elitismiä, suoranaista tyhmyyttä. Elitismi on kaikissa muodoissaan pelkkää henkistä masturbointia omalla paremmuudella. Ei sillä, ettenkö itsekin siihen joskus syyllistyisi.

Loma ja keltainen juhla.

M