Välinpitämättömyys on pahinta. Minä en ole sinulle mitään. En ole vihaa enkä rakkautta. En yhtään mitään. Sinulle olisi aivan sama, jos kuolisin nyt. Sinulle olisi aivan sama, jos tanssisin edessäsi alasti. Kipuun ei voi kuolla.

Entä jos minä olisin tänä aamuna hypännyt siitä kaiteelta? Kuinka moni olisi nähnyt? Kuinka moni olisi uskonut silmiään? En tehnyt sitä, sillä minulla vielä monta tarinaa kerrottavanani. Sitten, kun ei ole jäljellä enää yhtään kertomusta, minä hyppään. En tosin siltä kaiteelta, pudotus riittää siinä hätinä mustelmiin.

Kaupunki oli tänä aamuna harmaa ja surullinen. Tämä päivä on ollut väsynyt. Minä varmasti nukahtaisin heti, jos vain painaisin pääni sänkyyn.

Äidinkielen opettajani alkaa olla jo enemmän ystävä kuin opettaja. Me juttelemme jo kaikesta muustakin kuin koulusta. Hän pyysi minua kanssaan Metallican konserttiin. Että sellainen opettaja minulla.

Huomenna jatkuu koulu. Vielä olisi paljon tehtävää. Olen tippunut varmasti kaikesta. Inhottavaa. Huomenna kaikki painostavat ihmiset tunkevat taas päälle. Ahdistaa. Haluaisin jäädä nukkumaan.

Pitkä, lämmin ja tuoksuva kylpy olisi nyt jotain aivan ihanaa, mutta kun ei ole sitä kylpyammetta. Hemmetin hemmetti. Nyt en pääse irti tuosta mielikuvasta.

Minulla ei ole mitään sanottavaa.

M