Minä olen epäonnistunut. Minä olen vikakappale. Minun ei kuuluisi elää tässä maailmassa. Minä en ole kuten muut. Minä en voi koskaan olla kuten muut. Todellisuus ei merkitse minulle mitään. Minulle todellisuutta ei ole edes olemassa.

Jos aiot elää kauniin unen sisässä, muista, ettet voi koskaan herätä. Kaunis uni on liian kaunis. Et voi päästää irti. Olet ikuisessa unessa. Odotat prinssiä, joka herättäisi sinut. Oikeassa maailmassa prinssi ei koskaan saavu. Oikeassa maailmassa ei ole mitään prinssejä. Unimaailma ei ole oikea maailma. Sinua ei ole enää olemassa.

Puhu. Puhu säästä tai kaupungeista. Puhu suullasi. Käytä kieltäsi, niin että lihakset kipeytyvät. Puhu ja juttele. Naura ja hymyile. Kysele ja ole oikeasti kiinnostunut. Ole ystävällinen. Teeskentele prinsessa, teeskentele.

Ne maksavat sinulle. Jos sinä teet kuten pyydetään, ne maksavat. Miten paljon olet valmis sietämään kylmän rahan takia? Kysymys on sielusi arvosta. Mitä jää jäljelle, jos myyt itsekunnioituksesi?

Ihmiset pitävät ihmisen paremmin pystyssä kuin pillerit. Rakkaus pitää elämän kasassa varmemmin kuin kemia.

Minulla on enää tyhjä kuori. Minulla ei ole lääkkeitä eikä rakkautta. Päivä päivän jälkeen aurinko herättää minut kysymättä lupaa. Pimeä on ystävä. Antakaa minun nukkua.

Kylmyyden hellä kosketus on ainut ystäväni. Minä haluan kokea poltteen vatsassani, mutta tunnen vain lakanoiden karheuden ja oman ihoni pehmeyden. Minä haluan juoda elämää jonkun toisen huulilta. Edes hetken. Vielä kerran. Lopulta jäljelle jää vain kylmyys. Unelmat eivät lämmitä.

Kevät herää rinnassa. Lintujen laulu soi helvetillisenä sirkutuksena korvissani. Puiden yllä taivas on hohtavan sininen. Puhdas valkeus sulaa maasta paljastaen ruskean ankeuden. Vaatteet vähenevät. Ihmiset lisääntyvät. Kiertokulku toimii, kuten se toimii aina. Kiertää kehää, vailla tarkoitusta vailla päämäärää.

Viattomuus. Puhtaus on hävitetty sanojen alle. Tyhjyys on tappanut kauneuden. Mitä on olla viaton? Synnitön. Kuin kesän ensimmäinen kukka. Mutta kuka arvostaisi kesän viimeistä kukkaa?

Minä tiedän, että sinä olet siellä jossain. Sinä osaat katsoa minua silmiin etkä koskaan naura minulle. Sinä otat minut syliin, kun en enää jaksa yksin. Sinä kuljetat minut tähtiin ja takaisin. Sinuun minä voin luottaa. Sinun takiasi uskallan itkeä ja nauraa. Sinä et anna pahan maailman enää satuttaa minua. Sinun kasvosi ovat lempeämmät kuin kenenkään toisen. Sinua minä rakastan. Miksei maailma anna jo meidän kohdata toisiamme?

Kylkiluihin sattuu vaativan kankaan jäljiltä. Mustelmia iholla. Huono olo ja jatkuva pyörrytys. Maha painaa. En minä ole kaunis. Kiduttaa itseään ollakseen haluttava. Kiduttaa itseään ollakseen edes jotain.

Tietää kaikesta huolimatta, ettei ole mitään.

M