Väsyttää. Ahdistaa. Pää on tukossa, ihan konkreettisestikin. Heinähatussa ja Vilttitossussa Heinähattu on aivan kuin minä. Olin kirjoittanut monta vuotta sitten Heinähatusta: "Joskus kiltinkin tytön pitää olla tuhma". Olen aina tiennyt, että olen Heinähattu, mutten silti koskaan ole tuhma. Minä en heittäydy lattialle huutamaan, kun en saakaan karkkia. Minä en koskaan ikinä kieltäydy, jos joku pyytää minulta jotain. Minä teen aina kaiken niin hyvin kuin pystyn ja mittaan itseäni arvosanojen perusteella. Minä olen onnellinen, kun saan olla koko ajan liikkeessä ja suorittaa jotain. Minulla on kiltin tytön syndrooma.

Minä haluan irti tästä. Minua pelottaa. Olen juuri sellainen, että päädyn vielä naimisiin väkivaltaisen miehen kanssa, kun osaan syyttää vain itseäni. Minua on äärettömän helppo käyttää hyväksi.

Turtunut ja väsynyt. Vain sillä on väliä, että saan kuunnella musiikkia ja kirjoittaa. Minä en voi nyt tehdä muuta. Haluan nukkua, mutta äiti tuli jo kerran tänään tähän huoneeseen ja löi valot päälle. Nyt se katselee minua oudosti ja minun on pakko koittaa vain hymyillä. Haluan jotain aivan muuta.

Minä tarvitsen nyt apua. Minä tapan ihmissuhteeni, kun olen liian väsynyt. Minä tuhoan kaiken merkittävän, sillä minun on nyt pakko keskittyä kouluun. Minun on aivan pakko päästä yliopistoon. Minun pitää kirjoittaa niin hyvät paperit kuin vain ikinä pystyn. Minun saatava niin hyvä todistus kuin vain ikinä pystyn.

Enää en ole pysähdyksissä. Enää en jaksa miettiä miekkosta tai mitä kaikkea menetinkään. Nyt jäljellä olen vain minä. Viimeiset kaksi vuotta ovat olleet jonkun toisen elämää. Miksei kukaan näe, että minun on paha olla?

Placebon jos näkisi livenä. Sitten millään ei ole enää väliä. Sen jälkeen voisin kuolla. Voisin viimein luovuttaa. Sydämeni lyö liian kovaa.

Haluan nukkua, mutta kello on liian vähän. Ruumistani särkee ja sieluni on riekaleina ympäri tätä surullista kaupunkia. Oksettaa. Nukuttaa. Oksettaa. Nukuttaa. Tuntea enemmän kipua. Puuduttaa enemmän kipua. Nauraa. Olla nauramatta. Itkeä ja peittää sielunsa. Murhata oma itsensä ja luoda uusi ihminen. Unohtaa menneisyys ja kohdata rohkeasti tulevaisuus.

Menninkäiset elävät pimeydessä.

Kylmiä väreitä iltaisin. Puutuneita lihaksia ja kipeää kurkkua. Kuuma huone ja kylmä sänky. Suihku. Väsymys. Mitä minun elämäni on muuta kuin sanoja sanojen perään?

Strange infatuation seems to grace the evening tide.
I'll take it by your side.
Such imagination seems to help the feeling slide.
I'll take it by your side.
Instant correlation sucks and breeds a pack of lies.
I'll take it by your side.
Oversaturation curls the skin and tans the hide.
I'll take it by your side.

tick - tock
tick - tick - tick - tick - tick - tock

I'm unclean, a libertine
And every time you vent your spleen,
I seem to lose the power of speech,
Your slipping slowly from my reach.
You grow me like an evergreen,
You never see the lonely me at all

I...
Take the plan, spin it sideways.
I...
Fall.
Without you, I'm Nothing.
Without you, I'm nothing.
Without you, I'm nothing.
Take the plan, spin it sideways.
Without you, I'm nothing at all.


Placebo

Tulkaa takaisin ystäväni. Ymmärtäkää minua tämän kerran. Ilman teitä en ole mitään.

M