Isä, tyttäresi voi hieman huonosti. Kello on nyt kymmentä vaille seitsemän ja hän on syönyt tänään yhden namipalan, yhden kinuski-donitsin, puolikkaan perunan, kuusi pientä lihapullaa (?!), kolme siivua kurkkua, viisi oliivia, neljäsosan tomaattia ja hieman suklaata eikä hän aio syödä tänään enää mitään. Tuossakin oli jo niin paljon, että hänen piti yksin ollessaan työntää vessassa sormet kurkkuun. Isä, nyt sinä tulit kotiin. Tyttäresi vaikuttaa niin ahkeralta koululaiselta, tänäänkin hän on kirjoittanut kouluaineita koko päivän. Oikeasti isä, tyttäresi vapisi peiton alla ja yritti nukkua kunnes kuuli autosi äänen. Isä, sokeutesi saattaa maksaa paljon.

Päässä jyskyttää. Kävin hierojalla, joka totesi, että selkäni on aika jumissa. Sementiltä se tuntuukin. Minua varoitettiin, että ensimmäisen ja toisen kerran jälkeen on pahempi olla kuin ennen, mutta ihan tätä en kuitenkaan osannut odottaa.

En saa mitään aikaiseksi. Minulla olisi hirvittävästi tehtävää. Ihan hirvittävästi. Oikea vuori. En tiedä, mistä voisin aloittaa. En osaa.

Haluaisin jäädä huomenna kotiin nukkumaan. En jaksa ihmisiä.

Minulla ei taida olla enää yhtään oikeata ystävää.

Kaikkien mielestä minulla on hirvittävän hyvä itsetunto. Mielenkiintoista. Olen hyvä peittämään heikkouteni. Nyt alan tajuamaan, että oikeasti se on vain huono asia. Olen rikki eikä kukaan voisi edes epäillä mitään sellaista.

Minä mietin, että olisi mukavaa seurustella vaikka. Mutta toisaalta, eipä kukaan minut tunteva pidä minusta. Minä olen inhottava ja valittava teini. Pinnallinen teini, joka pelkää kuollakseen lihovansa.

Minä haluan olla täydellinen, jotta voisin olla tyytyväinen itseeni. Minun on pakko olla täydellinen. Kukaan ihminen ei voi olla täydellinen. Minä en voi koskaan olla tyytyväinen itseeni. Onko mitään järkeä edes yrittää?

Kokoomus saisi painua helvettiin. Samoin kuin kaikki "kävin tänään kahdeksan kertaa hesellä ja laihduin silti kuusi kiloa" -ihmiset.

Danten helvetti on täällä. Jäätynyt järvi. Ikuinen pakkanen. Minä olen aivan jäässä. Kylmempi kuin kivi eikä minulla riitää enää kyyneleitäkään.

Koeviikko lähestyy. Vitut minua kiinnostaa. Olen lintsaillut nyt taas niin paljon. Minulle tulee helvetin paha olo, kun lintsaan, mutta teen sitä silti. En kestä koulussa. Olen laiska.

Minun täytää vain hyväksyä, että olen yksin. Ulkopuolinen. Friikki. Hylätty ja jätetty. Vaihdettu parempaan. Vikakappale. Väärinymmärretty. Ikuinen häviäjä ja oman tiensä avuton kulkija. Vastavirtaan räpistelijä, joka pitää lytätä.

Vihaan vihaan vihaan sinua. Teitä. Heitä. Minua minua minua.

M