Pysähdy. Istu alas. Hengitä syvään. Koita olla ajattelematta mitään. Muista hengittää! ÄLÄ AJATTELE MITÄÄN!!!

Voi kun siihen pystyisikin.

Minä juoksen taas. Kauhea kiire. Pitää tehdä sitä ja tätä, ei voisi istua paikallaan hetkeäkään. Stressi. Minusta tuntuu, etten nuku ensi yönä kovin hyvin. Mihin se aamuinen rauha hävisikään?

Minä olen nörtti. Surkea luuseri. Epäsopiva ja epäkaikkea. Säälittävä tapaus. Ruma ja lihava. Silmälasit ja finnejä. Kun minä olen 25-vuotias, jostain ilmestyy joku toinen yhtä säälittävä luuseri, jolla on rasvaiset hiukset ja höröttävät hampaat. Hän tulee aivan ympäripäissään ruotsinlaivalla luokseni ja käy välittömästi peppuun käsiksi. Minä lähden hänen mukaansa, sillä pitää sitä kerran elämässään yhden illan juttu kokea. Kahden kuukauden päästä mies raahaa minut avioon ja seitsemän kuukautta siitä ensimmäinen lapseni syntyy. Minä jätän työni/opiskeluni, sillä miehen paikkahan ei ole missään tapauksessa kotona kakaroiden kanssa, vaikka minä olen meistä se korkeammin koulutettu. Lapsia syntyy lisää ja sukulaiset voivat huokaista helpotuksesta. Saihan se sittenkin perheen. Se sai mukavan miehen ja lapsia. Olisi ollut sääli, jos se olisi jäänyt yksin. Oli nuorenakin niin nätti. Joskus iltaisin, kotiuduttuaan baarista, minun luuserimieheni hakkaa minut. Hän lyö minua ja raiskaa minut, enkä minä osaa lähteä pois. Minä en osaa koskaan lähteä pois. Kaikki on minun omaa syytäni. Jos minä vain olisin nuorena saanut enemmän ystäviä ja ollut vähemmän nörtti.

Eräs lapsuudenystäväni on mennyt kihloihin. Hän on samanikäinen kuin minä. Pistää miettimään. Minä en voisi mitenkään kuvitella meneväni vielä kihloihin. Ihmiset elävät elämiään niin eri tavalla. Jokaisella pitääkin olla oikeus elää elämänsi juuri niin kuin haluaa, ilman että joku on koko ajan niskan takana painostamassa johonkin suuntaan. Minä en ainakaan jaksa yhtään yhtäkään tätiä, joka on aina kyselemässä, että mitenkäs ne miesasiat. Ei yhtään mitenkään, mutta en näe, miksi se kuuluisi kenellekään muulle kuin vain minulle. On minun elämäni nyt kyllä aika erilaista kuin kuvittelin nuorempana.

Nyt sitten ilmeisesti takaisin hommiin. Paljon on tehtävää vielä tänä iltana. Olipas mukavaa purkaa hetken aikaa tuntojaan.

M