Sisäinen kylmyys syö sisuskalujani. Märät hiukseni roikkuvat kasvoillani ja osuessaan poskiini ne lähettävät kylmiä väreitä ympäri kehoa. Käsien lihakset tuntuvat epäluonnollisen heikoilta. Suussa maistuu ruualta, pahalta. Huulet ovat niin kuivat, että niihin sattuu. Kasvojenkin iho kutiaa epämiellyttävästi. Kurkkuun sattuu ja yskän voima heiluttaa koko vartaloani. Tunnen mahani. Se on kuin valtava löysä säkki, joka vetää ryhtini kumaraan. Rintani roikkuvat kuin neljäkymmentä vuotta ikäistäni vanhemman imettäjän rinnat. Kasvojen iho tuntuu sormenpäissä epätasaiselta. Silmiä särkee ja toisessa silmässä on joku roska. Silmistä kuuluu inhottavia ääniä, kun hieron niitä. Massiiviset jalkani ottavat kiinni pöytään. On kylmä.

Nukuttaa. Joku painaa silmiäni kuin synti. Musiikki tuudittaa minua. Äiti huutaa isälle. Ehkä he kuitenkin ovat onnellisia tänään. He ovat pian olleet naimisissa kahdeksantoista vuotta. Minä en pääse koskaan naimisiin. Tässä maailmassa on vain yksi ihminen, jonka haluan.

Uuh aah, seksi myy, seksi on kaikki. Jos sinussa on seksiä, sinä olet jotain. Seksi on valtaa. Seksi on rahaa. Kaikki rakastavat seksiä. Mitä enemmän seksiä, sen parempi. Koko maailma rakentuu seksin varaan. Seksiä sinulle ja seksiä minulle. Seksiä maksusta ja seksiä väkisin. Seksiä rakkaudesta ja seksiä himosta. Seksiä kaikkien kanssa ja missä vain. Seksiä yksin ja seksiä ryhmässä. Seksi on kaikki.

Tule ja kysy. Älä anna minun jättää vastaamatta. Älä anna minun kierrellä. Älä hyväksy vastakysymyksiä. Anna minulle aikaa. Älä päästä minua karkuun. Minä tarvitsen sitä voidakseni elää.

Yö on minun aikaani. Pimeä on kuin lämmin ja turvallinen peitto. Pimeä peittää virheet. Öisin ei tarvitse pelätä ihmisiä. Öisin voin elää haaveissani ja niitä varten.

Aamu oli niin kaunis. Aurinko maalasi tämän kaupungin erilaiseksi. Vanhatkin talot hehkuivat. Olisin voinut jäädä tähän aamuun. Aamulla, jos ei ole kiire, voi hetken leikkiä elämää. Kevät tulee.

Pistelee. Ajatus harhailee. Hän näyttää niin hyvältä. Voin tuntea edelleen hänen ihonsa. Voin tuntea hänen kätensä. Minä elän taas toisessa maailmassa. Minä olen palannut haavevaltakuntaani, jossa on vain onnellisia loppuja. Minulle ei ole onnellista loppua. Minä en kirjoita tätä näytelmää. Tänään suru on ohut harso silmieni edessä. Tänään suru on vaaleanpunainen uni, jonka päällä on teksti: tämä ei ole totta. Tänään suru on se murskattu unelma, joka tuijottaa minua peilistä takaisin. Hän näyttää vain niin jumalaisen hyvältä. Aivan samalta kuin silloinkin.

Voimaa juosta nurkan taa itkemään. Voimaa hymyillä vanhalle naiselle bussissa. Voimaa olla aktiivinen työharjoittelussa. Voimaa keskustella rakentavasti opettajien kanssa. Voimaa lohduttaa ystävää bussissa. Voimaa lukea. Voimaa kirjoittaa. Voimaa syödä.

Miten minulla voi olla voimaa tuohon kaikkeen, kun minulla ei ole voimaa edes kantaa omia unelmiani?

Pahinta on lopettaa.

Hiukset tuoksuvat hyvältä.

Brian Molko. Ymmärrä minua.

M