Edelleen on aika dii-dii-dam-tunnelma. Ei minkään valtakunnan murheita. Pää on kevyt kuin höyhen ja silleen. Aivoton bimboblondi -olo aika tarkkaan. Mutta kun yksin on, ei se haittaa. Aika jees.

Minusta tuntuu, että minun aivoni ovat viimeinkin nyrjähtäneet lopullisesti paikoiltaan. Tuossa kun noita valokuvia katselin, niin samalla juttelin oikein iloisesti itsekseni. Osoittelin kuvista ihmisiä ja ilmeitä ja höpöttelin samalla tyyliin "Katso nyt tuotakin! Ihan on ollut itsensä näköinen jo noin pienenä.Voi mikä ilme! Minä muistan tuon paikan! Käytiin siellä aina uimassa. Tuo on varmaan se ja se ja tämä kuva on otettu siellä ja siellä. Voi että minä pidin noista kengistä. Olempas ollut hipin näköinen tuolloin jne." Kyllä minä tiedän, ettei täällä ole ketään kelle puhua, mutta on mukavaa ajatella niin. Suihkussa koitin keskittyä, suljin silmäni, mutta ei minulle mitään mielikuvitusystävää kaikesta ponnistelusta huolimatta muodostunut. Mutta minä voin silti jutella tuoleille ja pöydille kuin niillä istuisi ystäviä. Jepjep. Se vain on aika noloa, kun vaikka bussissa keskustelee itsekseen. Ilmeet ja kaikki mukana. Välillä naureskelen ja isken silmää. Toisinaan sitä sitten havahtuu kummallisiin katseisiin toisilta penkeiltä. Ainakin minulla on kivaa.

Tällä hetkellä katse on vahvasti tulevaisuuteen (no, keskiviikkoon). Minä menen kaupungissa käymään tänään, musiikkikirjaston ihmeelliseen tarjontaan tutustumassa. Härreguude, kelaltakin on varmasti tullut joku täyte tililleni. Iih. Minulla menee hyvin nyt. Huomenna alkaa koulussa uusi jakso, josta ei varmasti tarvitse ottaa mitään paineita ainakaan tällä viikolla vielä. Vaikka kela kuinka muistaisi, rahatilanteeni on aika paska. Mutta hei, kellä 17-vuotiaalla ei olisi? Olen muutenkin huomannut olevani onnellisimmillani rahattomana. Harmittaa vaan nuo kaikki keikat, jotka saatan missata. Ne ovat minulle elintärkeitä. Olen alkanut harkita, että jospa vaikka ilotyttönä toimisi. Harkinnut.

Juu, nyt en ajattele rahaa. Olen koko päivän onnellisesti huijannut itseäni ja se saa jatkua nyt niin pitkään kuin jatkuu. Vai onko tämä huijaamista? Saattaahan tämä olla jotain muutakin. Silmien sulkemista tai lapsellisuutta. Minä en tiedä.

M